یزدفردا، منیره زارع زاده خبرنگار بهداشت و درمان/ به مناسبت 9 مرداد ماه روز ملی اهدای خون مراسم رونمایی از تمبر یابود روز ملی اهدای خون با حضور معاون سیاسی و امنتی استاندار یزد و مدیرکل پست استان یزد در محل سالن اجتماعات سارمان انتقال خون یزد برگزارشد.

به گزارش خبرنگار یزدفردا، غلامحسین دشتی حضور معاون سیاسی و امنتی استاندار یزد در این مراسم با اشاره به تدین و اخلاص شهروندان یزدی  به ویژه در امور خیر و اهدای خون اظهارنمود: اهدای خون مردم متدین یزد یک سرمایه بسیارارزشمند برای سازمان انتقال خون کشور و استان است.

وی با اشاره به این مطلب که تدین یزدی ها در کشور سرآمد است ادامه داد: این حرکت خداپسندانه در دارالعم و دارالعباده تاثیرگذاری معنوی نیز در این فرآورده دارد به عبارت دیگر،خون انسان های متدین نه تنها در سلامت خون تاثیرگذار است بلکه تاثیراتی معنوی در روحیات افراد نیز خواهدگذاشت.

دشتی تاکید کرد: در آینده نیز بایستی با نگاهی جدی تر در زمینه جلب و افزایش اهداکنندگان خون به  در سازمان انتقال خون یزد به عنوان کانون مهم فرآورده های خونی در کشور اقدامات خوبی ایجاد شود.

معاون سیاسی و امنتی استاندار یزد همچنین  خواستار افزایش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به منظور فواید اهدای خون و برکات آن برای افراد از طرف سازمان صداوسیما و رسانه های ملی شد و افزود: بایستی در این حوزه با نگاهی جدی تر به این امر مهم و خداپسندانه نگاه شود چرا که استان یزد از لحاظ کیفیت دارای سالمترین خون در کشور شناخته شده است.

وی با اشاره به افزایش رو به رشد فعالیت های انتقال خون یزد در سالهای اخیر بر پیشرفت هر چه بیشتر و دستیابی به شاخص های بالاتر از سوی انتقال خون یزد در کشور تاکید کرد.

معاون سیاسی و امنتی استاندار یزد در ادامه سخنانش تصریح کرد: سازمان انتقال خون یزد ضمن دارابودن ظرفیت نیروی انسانی چشم اندازی در راستای بالاترین سطوح علمی، فنی و کارآمد برای خود تعریف نماید  و همچنین باورهای معنوی، روحیه خیرخواهی را در بین شهروندان تقویت و افزایش دهند.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا